Position as Research Assistant at University of Kassel

The Department of Aquatic Ecology in Landscape Planning at University of Kassel is accepting applications for the position of a research assistant with the possibility of a doctorate.

EN version

The position is designed to investigate current planning-relevant topics in (running) water restoration and -maintenance at the level of biocoenoses (in particular invertebrates as indicator species) in a process-oriented manner, in order to derive possible management measures improving the ecological status of freshwater systems and thus achieve the objectives of the Water Framework Directive.

Pre-conditions include a university degree in landscape planning/landscape ecology or a related course (including biology, environmental sciences, geoecology) with good to very good results. The required degree must be available by the hiring date at the latest. Also, an above-average knowledge of scientific basics of water ecology, animal ecology and/or nature and species protection is necessary.

Application deadline: 10th August, 2023

For more information on the job position and the application process, please refer to the link given below:-

DE version

Das Fachgebiet Gewässerökologie in der Landschaftsplanung der Universität Kassel nimmt Bewerbungen für die Stelle eines/r wissenschaftlichen Mitarbeiter/in mit der Möglichkeit einer Promotion entgegen.

Ziel der Stelle ist es, aktuelle planungsrelevante Themen der (Fließ-)Gewässersanierung und -unterhaltung auf der Ebene von Lebensgemeinschaften prozessorientiert zu untersuchen, um mögliche Managementmaßnahmen zur Verbesserung der Ökologie abzuleiten Zustand der Süßwassersysteme zu verbessern und die Ziele der Wasserrahmenrichtlinie zu erreichen.

Voraussetzungen sind ein Hochschulabschluss in Landschaftsplanung/Landschaftsökologie oder einem verwandten Studiengang (u.a. Biologie, Umweltwissenschaften, Geoökologie) mit guten bis sehr guten Ergebnissen. Der erforderliche Abschluss muss spätestens zum Einstellungstermin vorliegen. Darüber hinaus sind überdurchschnittliche Kenntnisse der wissenschaftlichen Grundlagen der Gewässerökologie, der Tierökologie und/oder des Natur- und Artenschutzes erforderlich.

Bewerbungsschluss: 10. August 2023

Weitere Informationen zur Stelle und zum Bewerbungsprozess finden Sie unter dem unten angegebenen Link:-